Eläimiä, adjektiiveja ja tekoälyä

Alla oleva peli saa insipraationsa Taskmaster UK:sta. Kyseessä on superlatiiveja, keskustelua ja tekoälyn käyttöä treenaava kategoriapeli, joka vaatii vain vähän valmisteluja. Valmisteluissa voit käyttää jäätelötikkuja tai pieniä paperilappuja, joita nostetaan kupista.

Luokka jaetaan ensin pienempiin ryhmiin (3-5 oppilasta/ryhmä). Ryhmät kirjoittavat 5-10 eläintä englanniksi kullekin tikulle/lapulle ja laittavat ne kuppiin. Kun kierros alkaa, jokainen ryhmä nostaa yhden eläimen kupista. Opettaja ilmoittaa sen jälkeen kategorian (esim. "The fastest animal", "The smartest animal"). Ryhmien nostamat eläimet syötetään tekoälylle, joka asettaa eläimet järjestykseen annetussa kategoriassa. Jos ryhmissä on nostettu esimerkiksi varis, jättikalmari ja muurahainen ja kisataan nopeimmasta eläimestä, tekoäly kertoo variksen olevan nopein. Ryhmä, jonka eläin voittaa kategorian, saa pisteen. Bonuspisteitä voidaan jakaa oikeasta kirjoitusasusta (hieman ikäryhmästä riippuen) sekä hyvästä englanninkielisestä perustelusta, joka voittaa tekoälyn perustelut. Alla kategorioita peliä varten:

What is the fastest animal?
What is the smartest animal?
Which animal is the most dangerous?
Which animal would make the best pet?
Which animal is the cutest?
Which animal is the most unusual?
What is the largest animal?
What is the smallest animal?
Which animal is the strongest?
Which animal lives the longest?
What is the most colorful animal?
Which animal has the best sense of smell?
Which animal is the best swimmer?
Which animal is the most aggressive?
Which animal is the best hunter?